Translation missing: nb.accessibility.skip_to_text
Norsk (bokmål)

HVA KAN VI HJELPE DEG MED?

Finn svar på det du lurer på her.
FRAKT OG LEVERING
Hva koster frakten?

Standard fraktkostnad er 69 kr. Vi tilbyr gratis frakt for alle ordre over kr 1000,-

Vi tilbyr også hjemlevering med Bring. Denne fraktmetoden koster kr 100,-

Hvor lang tid tar leveringen?

Leveringstid er 2-5 arbeidsdager.

Graphic Wear trykkes på bestilling, og leveringstid er derfor 8-10 dager.

Hvordan sender dere pakken?

Vi bruker ulike fraktselskaper avhengig av hvor stor bestillingen din er.

Fraktselskapene vi bruker er Posten/Bring, PostNord og DHL.

Sender dere til utlandet?

We do ship internationally.*
Minimum order value must be 1000 NOK or more. The shipping fee is 179 NOK. We use DHL for international shipping. 
*Frames not included.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

For varer som kommer i retur til oss fordi pakken ikke har blitt hentet, debiterer vi 250 kr. Dette for å dekke de doble fraktkostnadene, samt plukking og utpakking av varer.

Merk at det er 7 dagers frist hos postkontoret for å hente ut pakken fra du mottar hentemelding.

Vi kan tilby å sende pakken på nytt mot en kostnad på kr 100,-

Ta kontakt med oss dersom du ønsker pakken sendt på nytt.

Hvordan vet jeg at pakken min er kommet fram?

Når pakken har kommet til utleveringsstedet, så sendes en hentemelding på SMS til det mobilnummeret du oppga ved bestilling.

BETALING
Klarna

Om du mangler eller har spørsmål om fakturaen din, kan du ringe Klarna på deres telefonsupport: 21 01 89 91.

Hvis du har valgt å betale med Klarna faktura, vil fakturaen sendes fra Klarna til deg via e-post. Fakturaen sendes samme dag som vi sender bestillingen din fra vårt lager, eller dagen etter. Du har 30 dager på å betale fakturaen.

Hvis du har valgt å betale med Klarna Konto, som innebærer avbetaling, så vil Klarna sende ut en faktura per post måneden etter. Du kan velge om du ønsker å betale alt omgående eller vente.

Har du valgt Klarna kampanje-betale i "valgt måned”, sendes fakturaen hjem i postkassen på slutten av den valgte måneden. For eksempel, om du velger Klarna kampanje-betale i oktober, så sendes fakturaen hjem i postkassen i slutten av oktober.

Med Klarna ‘delbetaling 6 måneder’ har du muligheten til å dele opp og betale innen 6 måneder. Se gjerne Klarnas kjøpevilkår her

Hvordan betaler jeg med gavekort?

Brief and clear answer

Kan jeg betale med kort?

Ja, du kan betale med VISA og Mastercard.

Betaling med Vipps

Kunder i Norge har mulighet til å betale med Vipps. Følg instruksene når du kommer til kassen.

Kan jeg bruke PayPal?

Du kan betale med PayPal.

RETUR OG BYTTE
Hvordan returnerer jeg en vare?

Ved kjøp av varer på www.peopleoftomorrow.no har du 14 dagers returrett. Det innebærer at du har rett til å angre ved å varsle oss innen 14 dager fra du eller din representant har mottatt den bestilte varen.

Kjøper betaler returfrakt.

Meld fra om din retur med årsak til service@peopleoftomorrow.no

Viktig! Bytter og returer skjer på eget ansvar. Dersom noen av produktene ankommer skadet kan vi kun refundere 50% av beløpet. Vi forbeholder oss retten til å avvise returer hvor produktene er skadet.

VENNLIGST MERK! Rammer 100×140 cm beregnes som storgods/spesialgods og fraktprisen for denne typen sending er derfor høyere enn vanlige pakker. Kjøper betaler returfrakt. Vi anbefaler derfor å ta nøyaktige mål før du kjøper denne varen, slik at du ikke trenger å returnere den. Pris for returfrakt av denne varen er kr 595,-. Kontakt vår kundeservice for å bestille retur av denne varen.

Dersom du ønsker å sende en vare i retur, vennligst vært oppmerksom på:

  • Papir er et sårbart materiale og må dermed behandles med forsiktighet. Vi forbeholder oss retten til å avvise returer hvor produktet er skadet.
  • Pass på at sendingen er pakket godt inn, slik at den ikke blir skadet under transport. Trekanthylsene må sikres med teip.
  • Vennligst husk å ta vare på alle kvitteringer, og sendingsnummer (dersom du sender med sporing). Vi anbefaler alltid å sende pakken med sporing.
  • Kjøper betaler returkostnad.

Dersom varen du ønsker å returnere ble kjøpt på salg eller med en rabattkode, vil vi kalkulere beløpet som skal tilbakebetales.

Hvor sender jeg returen?

Returnerte varer sendes til:

People of Tomorrow AS
Mjåvannsvegen 15
4628 Kristiansand

Tlf: +47 450 21 231

Hvordan bytter jeg en vare?

Vi håndterer ikke bytter. Hvis du ønsker å bytte en eller flere av varene du har mottatt, gjøres det som vanlig angrerett/retur. Det vil si at du sender tilbake det du ikke vil ha, og vi returnerer pengene dine. De nye varene som du vil kjøpe, bestiller du på vanlig måte i nettbutikken.

Viktig! Bytter og returer skjer på eget ansvar. Dersom noen av produktene ankommer skadet kan vi kun refundere 50% av beløpet. Vi forbeholder oss retten til å avvise returer hvor produktene er skadet.

Har jeg angrerett?

Ved kjøp av varer på peopleoftomorrow.no gjelder alltid 14 dagers angrerett. Det innebærer at du har rett til å angre ved å varsle People of Tomorrow innen 14 dager fra du eller din representant har mottatt den bestilte varen (angrefristen).

REKLAMASJON
Hva gjør jeg hvis jeg mottar skadet vare?

Dersom din pakke har ankommet skadet, vær vennlig å gi oss beskjed øyeblikkelig.

Vi anbefaler at du tar bilde av sendingen så snart du har mottatt den, som en dokumentasjon på skadene. (Som for eksempel hos postkontoret).

Reklamasjon som gjelder skadet sending må meldes inn uten ugrunnet opphold og senest innen syv (7) dager fra sendingen er mottatt. Dersom du ikke kan dokumentere at skaden har skjedd i posttransporten, kan vi dessverre ikke godta kravet ditt.

Dersom du ønsker å sende inn en reklamasjon på et produkt, vennligst send oss en mail på post@peopleoftomorrow.no med følgende informasjon:

– Ordre nummer
– Kundens navn
– E-post adressen som ble registrert ved kjøpet
– Artikkel navn for varen som klagen gjelder
– Legg ved et bilde av varen.

Vi hjelper deg så raskt som mulig.

Hva gjør jeg hvis jeg har mottatt feil vare?

Om vi har vært så skrullete at vi har klart å sende deg feil vare i forhold til bestillingen din, skal vi selvfølgelig løse dette snarest.

Ta kontakt med oss via e-post, så vil en kundebehandler hjelpe deg.

REFUSJON
Når mottar jeg refusjonen?

People of Tomorrow har som mål å tilbakebetale beløpet så snart som mulig, senest innen 14 dager. Før utbetalingen kan gjennomføres må People of Tomorrow ha mottatt varen i retur.

Hvordan får jeg refusjonen?

Hvis du har betalt med kort, tilbakeføres beløpet til kortet du brukte ved bestilling. 

Hvis du har valgt faktura, så flytter vi forfallsdatoen så langt frem i tid som mulig slik at returen skal rekke å komme frem til oss. Når vi har mottatt returen, sendes en oppdatert versjon av fakturaen med resterende sum til e-postadressen din. Hvis du allerede har betalt fakturaen din, får du en e-post fra Klarna med informasjon om tilbakebetaling.

Handlet du fra en kampanje eller med en rabattkode? Når returen er mottatt, blir ordren beregnet på nytt. Hvis kravene for kampanjen eller rabatten ikke oppnås, vil rabatten trekkes fra tilbakebetalingen.

MVA OG KUNSTAVGIFT
Hvilke produkter er unntatt MVA?

Alle limited edition kunstverk i vårt sortiment omsettes i opphavsmannens eget navn, og formidles av People of Tomorrow som mellommann. Denne typen omsetning er unntatt MVA i henhold til merverdiavgiftsloven (mval.) § 3-7 (4).

Hvilke produkter har MVA inkludert i prisen?

Open Edition posters, rammer og Graphic Wear har MVA inkludert i prisen.

Hva er kunstavgift?

Kunstavgiften gjelder for omsetning av kunst med salgspris over 2000 NOK.

Kunstverk med pris over 2000 NOK er inkludert 5% kunstavgift i henhold til kunstavgiftsloven.

People of Tomorrow er ansvarlig for innkreving, rapportering og innbetaling av kunstavgiften.

Fant du ikke svaret ditt?

Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne!